12 March 2012

Mil Tsuru's, um desejo a realizar • Thousands of Tsuru's, a desire to perform

Foi por ti, minha querida filha, que comecei a fazer mais e mais TSURUS...
It was for you, my dear daughter, that I began to make more and more TSURUS...
"O Tsuru é um dos animais que simbolizam a mocidade eterna e felicidade da Ásia. Diz-se que ela vive 1000 anos. São, possivelmente, os pássaros mais velhos da Terra. Era considerado o pássaro companheiro dos eremitas que faziam meditação nas montanhas. Como esses eram eremitas místicos, que supunham terem poderes sobrenaturais para não envelhecer, o Tsuru, passou a ser considerado um pássaro possuidor de vida longa". (...)
Dizem que se você conseguir dobrar mil tsurus (enquanto pensa num desejo), este desejo será realizado !!!
Como um símbolo de longevidade, quando a minha filha nasceu, resolvi presentear os amigos que nos visitavam com um Tsuru. Desde aí que não parei, mesmo nos meus trabalhos, sempre que tenho oportunidade, incluo um TSURU...

"The Tsuru is one of the animals that symbolize the eternal youth and happiness of Asia. It is said that she lives 1000 years. Are possibly the older birds on Earth. It was considered the bird companion of hermits who were meditation in the mountains. As these were hermits mystics, who imagined having supernatural powers not to grow old, the Tsuru, came to be considered a bird possessed of life long". (...)
They say that if you can fold a thousand Tsuru's (while thinking of a wish), this wish will be done!!!
As a symbol of longevity, when my daughter was born, I decided to give our friends who visited us a Tsuru. Since than I didn't stop, even in my work, whenever I have a chance, I include one TSURU...


Quer ter um ou mais TSURUS? eu não me canso de os fazer...
Do you want one or more TSURUS? I don't get tired of doing them...
fpr@filipapaisrodrigues.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...